Misschien hebben jullie samen besloten uit elkaar te gaan, of staat één van jullie nog te twijfelen. Misschien is er opluchting, verdriet, boosheid, of alles tegelijk. Wat er ook speelt: het is logisch dat het zwaar voelt, juist omdat jullie kinderen hebben.
Wat in deze fase vaak het meeste rust geeft, is weten dat jullie kinderen voorop blijven staan. Niet als slogan, maar als praktische keuze in alles wat jullie nu gaan regelen. Hoe vertellen jullie het hen? Wat verandert er in hun dagelijkse leven? Hoe blijven jullie ouders, ook al ben je geen partners meer?
Je hoeft nu nog geen antwoorden te hebben. Er is een volgorde, en die mag je rustig doorlopen.